Maluch on road 66 - podróż fiatem 126p po drodze 66

Menu

Kryjówka Jessy Jamesa

2022-06-03

Zmieniamy stan na Missouri gdzie znaleźliśmy kolejne wyjątkowe miejsca drogi 66. Wjechaliśmy do Saint Louis, ale wjazd to oni mają...... płyty betonowe jak w polskich koszarach, na dodatek krzywo ułożone, więc każdy skok maluszek odczuwał podwójnie. Modliliśmy się tylko żeby nic nie urwać, bo dzielnica przez którą wjeżdżaliśmy wyglądała jak z amerykańskich filmów. Wokół wszędzie brud, śmieci i ruiny domów, ale zamieszkałe przez czarnoskórych tubylców. Jednak po ich minach mogliśmy wnosić, że chyba są przyjaźnie do nas nastawieni, jak zwykle maluch zrobił robotę rozbawiając każdego napotkanego na swojej drodze Amerykanina. Po wjechaniu do miasta, zaparkowaliśmy w bezpiecznym miejscu i poszliśmy odwiedzić ogromny 192 metrowy łuk w mieście St.Louis, będący pomnikiem zdobywców Dzikiego Zachodu, to z tego miejsca wyruszyli właśnie pierwsi osadnicy na zachód. St.Louis to niewątpliwie piękne miasto, ale pełne ludzi bezdomnych, stanowiących również niestety wizytówkę tego miasta. Dalej pomknęliśmy do Stanton, znaleźć kryjówkę Jesse James, znany amerykański rewolwerowiec, który wraz ze swoją bandą dokonywał napady na pociągi pełne pieniędzy i banki. Jego historię można poznać właśnie w tym miejscu, zwiedzić kryjówkę i zakupić pamiątki. Co najlepsze jest to idealne miejsce na wypoczynek i rekreację, wokół jest pole namiotowe, można pozjeżdżać na linie zwisając nogami nad rzeką i popływać na pontonie czy kajaku. Dalej pojechaliśmy drogą 66 do ulubionej miejscowości Roberta ( ale o tym jeszcze nie wiedział ) o nazwie St.Robert, gdzie poznaliśmy zabawne miejsce o nazwie Uranus. Tutaj można dowiedzieć się wiele o wydobyciu uranu w formie zabawy i różnych pokazów, kupić pamiątki, zrobić zdjęcia i świetnie się bawić. Zabawa dla małych i dużych....... https://www.uranusmissouri.com

A my pędzimy dalej.....

Roberta miejsce na amerykańskiej ziemi czy St.Robert
Kryjówka Jesse James'a Stanton, Missouri
Jessy James muzeum
Uranus - na parkingu
Maluszek na parkingu Uranusa z kolegą
Uranus
Po drugiej stronie Uranusa taki oto przystojniak na nas łypał.